12 feb. 2012

Glas i inredningen...

Fabrikens tema denna gång är glas i inredningen. Jag valde att 
visa de loppade glasburkar som jag har i mitt syrum.

En burk innehåller österrikiska knappar. Taggen är gjord av 
cernit-massa och bokstäverna är tryckta i massan...

På samma hylla har jag flere burkar med bl.a. knappnålar och 
mera knappar...

Då banden finns i burkarna så är det lätt att hitta de band 
man behöver. Dessutom kan bandburkarna stå framme 
på sybordet som dekoration.Texten no. 1 och no. 2 
 kommer från Walldecor.

Symaskins huvan i linnetyg gömmer min gamla fula trotjänare 
till symaskin. Huvan har jag sytt för många år sedan...

H. Ä. R. hittar du några inlägg om mitt syrum... 

Tackar för alla krya på hälsningar. Vi klarade lördagen till en 
del bra. Det var både sorg och glädje på samma dag....

Önskar ALLA häliga bloggläsare en skön söndagkväll !
Kraam
Sanne

18 kommentarer:

Hemmavid sa...

Hej!

Så fint det var att förvara band, spetsar och knappar i glasburkar! Blir som en prydnad!

Kramen Jenny

Anonym sa...

*huokaus* :D

Torpliv sa...

Väldigt vackra, dina glasburkar! Önskar jag hade så fin ordning i min pysselhörna... =) Må så gott! Kram Petra

Janni sa...

Allt har sin plats, måste man säga! älskar de fina burkarna med spets o band o knappar o diverse härligheter...

Camillas vita villa sa...

Hej!
Tänk vad mycket man kan använda glasburkar till. Visst är det härligt med ordning och reda.
Ha det så bra.
Kram Camilla

Pia sa...

Så otroligt många, fina idéer du gav mig igen! Tack skall du ha, för att du delar med dig!

Kraaam!
-Pia-

Hemma hos Märtha sa...

Jättefina dekorationer till dina glasburkar, särskilt den fina du har gjort till dina stickor!
Ha en skön söndagskväll!
Kram
Anne-Lie

Mamma C sa...

Mycket fin och vacker förvaring på dina sy grejer.
Kram Mamma C

Lyckoslanten sa...

Hoppas att inget värre har hänt, men fint har du det i ditt syrum, välorganiserat! Din symaskin tycks inte ligga på latsidan och är värd en fin klädnad! ♥

Vardag och flärd sa...

Vilken fin symaskinshuva!
Kram Eva

Nyanser av vitt sa...

Snyggt och ordningssamt. Din huva till symaskinen är underbar. Du borde göra såna och sälja.
Kram Agneta

Stina sa...

Så fina idéer.:-) Kram Stina

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilket fint syrum!!!
Jag har ett eget som det börjar bli ordning i, men tycker inte att jag får plats med allt...
Kram Susanne

No34 sa...

Glasburkarna ska jag ta som tips till mitt syrum, och huvan var ljuvlig!! Kram Kate

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad fint du har gjort för dina smågrejer. Önskar jag var lika ordningssam, såååå fint!
Kram Marie

Hammarsbacken sa...

Vilka dekorativa glasburkar du har.
Kram Sonja.

Anna-Lena sa...

Underbart syrum med härliga detaljer!

Julia @ Vintage with Laces sa...

Hi Sanne, Your sewing room is beautiful! I love all your jars filled with buttons, ribbons and laces.
Have a wonderful week!
Hugs,
Julia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...