21 feb. 2012

Grå toner...

Igår hade jag min härliga guddotter på besök. Tillsammans 
åkte vi iväg på en liten loppisrunda... Hon bongade baby-
kläder och inredningstextiler med framgång... Jag hittade 
för ovanlighetens skull en grå tröja på loppis...

Mera grå toner i form av armband kommer här. Kännetecknande 
för mej är  att jag nästan alltid har en hel mängd armband runt 
handleden... Gjorde ett nytt armband av en kedja i vilken jag 
fäste sötvattenspärlor... Här kan du ser hur man gör öglor på 
pärlstavar, så att man kan fästa pärlorna i kedjan...

Snöhögarna bara växer här hos oss och det har lovats
 mera snö...
Önskar alla en härlig,  fartfylld Fastlagstisdag ! 
Kraam
Sanne

Materialet jag använde
till mitt armband...

15 kommentarer:

alegni sa...

grått är fint! dessvärre finns det många som inte förstått det än. samma personer förstår inte heller hur fint svart och vitt är... jag tänker på en av våra grannar som jag diskuterade färger i inredning med för några dagar sedan. vi har HELT olika smak. min är god och hennes är något helt annat. ;)
fin fortsättning på dagen!
kram

No34 sa...

Supersnyggt armband!! Gillar oxå många armband tillsammans..Tröjan ser ut att vara fin den med!! Kram Kate

Monica sa...

wow..
vilka pärlmästare ni blivit,du och Tini.
Det är supersnyggt ditt armband...

Ha det bra
Monica

Lisa sa...

Hej..Så fina fynd nihar gjort. Och jag beundrar verkligen er alla som kan få ihop smycken så vackra. Tyvärr skulle inte mina händer klarad det och kanske inte fantasin heller. Du är så duktig..

Kram Lisa

snede sa...

Grått är riktigt vackert,fast många tycker det är lite dyster färg,vi målade om sovrummet i en halvmatt grå/blå färg,gillar enormt hur snyggt det blev!

Vardag och flärd sa...

Inte illa att hitta en så fin kofta på loppis! Jag hittar aldrig kläder där.
Härligt armband du fixat!
Kram Eva

Lyckoslanten sa...

Men vilket tålamod du må ha som har gjort det där armbandet! Jag äger många armband, men använder dem inte dagligdags. ha en fin fortsättning på fastlagstisdagen! ♥

Vecka - Vecka sa...

Det var en snygg tröja!
Längtar också efter att gå på loppis, men just nu vill jag inte ha en sak till in i det här huset innan den här renoveringen är färdig..
Ha det bra!
Kram, Lotta

Maria sa...

Grått är flott visst är det. Snö kom
igår men det är borta nu. Ett riktigt fint väder idag.
Önskar dig en fin dag, kram Maria

Hemma hos Märtha sa...

Hej Susanne!
Fint med det grå! Måste fråga dig om garnet du stickar dina uppstickare med, Novita Alpacka Luxus. Det finns inte att köpa i Sverige och nu har jag testat alla Alpacka-garn jag har och antingen blir det för tunt eller så för tjockt. Har du något mått på tjocklek eller antal trådar eller liknande på ditt garn så kanske jag kan hitta något liknande här?
Kram
Anne-Lie

Rapport till Vänfors sa...

Jättefint armband):
Kram Annika

Photo by Maria sa...

Gillar det du visar =) Grått är snyggt både i kläder och annat =)

Kram Mia

Pajupirtin Kaisa sa...

Kaunista! Kynttelikkö on tosi viehättävä.
Pirteitä helmikuun päiviä sinulle.
kaisa

Vi i Villa Ville kulla sa...

Visst är grått och vitt snyggt och så fräscht dessutom!!!!Fina smycken!!!Va händig du är!!!
Kramar lotta

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker grått är en så vacker färg, men själv är jag musgrå hela jag så varje gång jag köper något grått får jag kombinera med nån färg, jag försvinner totalt annars.
Armbandet var ljuvligt och vet du, jag älskar armband. Av mina smycken är det armbanden jag tycker bäst om och jag tycker om ljudet av armband när dom flyttar sig runt handleden.
Agneta kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...