21 jan. 2013

Björnbärsmönster...

Mönstret på min tubhalsduk heter verkligen björnbär,
och visst bildar mönstret små "bär"...

Jag har stickat i garnet DIS (Gjestal) med 4 1/2 rundstickor.

Lägg upp 150 m. Sticka 5 varv rätstickning.
 Därefter stickar du 1m rät och börja därefter med
 björnbärsmönster. Klicka på ordet björnbär så får du 
beskrivningen hur du stickar, och i slutet 1 m rät. 
Sticka mönster i 24 cm och avsluta med 5 varv rätstickning.
Sy ihop tubhalsduken...

Om du stickat mycket märker du att du kan sticka mönstret 
med rundstickor runt och då stickar du hela tiden på aviga
 sidan. Du får på så sätt sticka aviga varvet rätt... 

Önskar er alla en bra början på veckan.
Kraam
Sanne

21 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

bara så jätte snygg och i min favoritfärg!
Har inte tidigare provat på björnbärs stickning men vill gärna prova, så tusen tack för mönster.
~M~

Tinis vita hem sa...

Fint mönster! Du är så flitig med stickorna :)
kram Tini

Unknown sa...

Jätte fin tubhalsduk! Färgen är verkligen passande till vårkanten :)

Gabi sa...

...love it so much !!!!
Bye
Gabi

Catarina sa...

Den va´ fin!!
Och så härlig färg nu till våren.

Hanna sa...

Verklligen fin.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Ekenäsliv sa...

Oh my så himla fin!!! Och färgen är ju perfekt till halsduken!
Ha en fin vecka!
Kram Anna

Anonym sa...

IHANA!!!! Kiitos, että jaat myös ohjeet joilla olet neuleita tehnyt.
Monta hyvää ideaa olen blogistasi saanut.

Nina

Pia sa...

Så otroligt företagsam du är!!!! Läcker sjal!!

Kramen!
-Pia-

No34 sa...

Så snyggt mönster! Den gillade jag verkligen och, färgen var underbar!!
Njut av dagen, kram Kate

Malin ~ inredning och annat sa...

Jättesnygg!
Och jag älskar färgen!

Veronicas Lantliv sa...

Så fint du stickat. Själv är jag helt oduglig att sticka men hade gärna kunnat när man ser så här fina resultat. Ha en bra dag. Kram Veronica

Anonym sa...

Jättefin!
Stor Kram Annelie ♥

hemma hos lilla mej sa...

WOW bara så himla fin .Tack söta du för beskrivningen.Ha en skön tisdag.Kramar Rita ♥

House and Garden by Bia sa...

Så fin sjal...önskar jag kunde sticka..suck!
Kram till dej!
Bia

Mariette sa...

Så fin! Du gör så mycket fint, så det kliar i fingrarna när man tittar in här!
Kram Mariette

Snäckskalsdalen. sa...

Det var ett riktigt bra namn på det mönstret, klart det är björnbär! Så fin och läcker färg.
Agneta kram

Razzy sa...

Oj vilken fin tubhalsduk den ska jag försöka sticka :)

Unknown sa...

Lekkert:)Har kjøpt garn i dag:)Fint fint bjørnebærsmønster:) God helg!

Carro sa...

Jätte fin tubhalsduk, mycket fint mönster. /MVH Carro

Anonym sa...

Tack för ett jättefint mönster, letade efter beskrivning på björnbärsstickning. Så nu är jag i full gång.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...