16 nov. 2013

Artek fåtölj 406...

Håller på att renovera två Arek fåtöljer 406 och nu änteligen 
har jag fått den första stolens trädelar målade... Ville få bort 
den gula lackfärgen. På stolen till höger har jag slipat alla trä-
delar. Misströstade nästan då jag hade en hög med träbitar och
 tänkte att månne det alls blir någon stol av högen... Men nu är
 jag så långt att det bara fattas att sätta ny svart sadelgjord på 
fåtöljen... Sedan får jag ta itu med den andra stolen...

Kraam
Sanne

Stolarna har vi köpt på
Tori.fi... Skall komma
till ungdomarnas ny-
bygge...

4 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Stolen blir som ny, verkligen fin :)
Njut av helgen,
kram Tini

MINA TVÅ HEM sa...

Väldigt jobbigt, men fint blir det!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Lars sa...

Hej
Sitter med 2 likadana stolar men sadeljorden behöver lagas ...Men hur får man isär stolen?
Lars Sköld
lars.033287102@telia.com

Så Vitt Jag Vet sa...

Du undrade hur man får isär stolen. Du skruvar upp skruvarna i under till och bakom. Sedan har du en gummihammare och hamrar loss stolen från tapparna på stol sidan. Kräver lite tålamod med går nog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...